1. Муу товч анкет. ÐнÑÑ…Ò¯Ò¯ алга дарам Ñ†Ð°Ð°Ñ Ð½ÑŒ таны
тухай анхны ÑÑтгÑгдлийг төрүүлдÑг. Муу бичигдÑÑн байх туÑмаа та тухайн
байгууллагад ажилд орно гÑж горьдÑоны ч Ñ…ÑÑ€Ñггүй.
2. Ðжлыг Ñонингийн Ð·Ð°Ñ€Ð°Ð°Ñ Ñ…Ð°Ð¹Ñ…. ÐÐ½Ñ Ð½ÑŒ үр дүн маш муутай арга
юм. ҮнÑн Ñ…ÑÑ€Ñг дÑÑÑ€ÑÑ Ñонингоор
дамжуулан ажлын байрны зөвхөн 10 % зар болж нийтлÑгддÑг. ҮүнÑÑÑ Ð³Ð°Ð´Ð½Ð° ихÑнх
зарууд нь “молиго†үмхүүлÑÑн байдаг. Компаниуд Ó©Ó©Ñ€Ñдийгөө рекламдах гÑж Ñонинг
ашигладаг тохиолдол гардаг (Ñ…ÑÑ€Ñв ажилтан нÑмж авч байгаа бол ажил Ò¯Ð¹Ð»Ñ Ð½ÑŒ
өөдрөг байна гÑÑÑн үг), мөн Ó©Ñ€Ñөлдөгч байгууллагынхаа талаар бизнеÑийн нууц
мÑдÑÑлÑл цуглуулах зорилгоор зар өгдөг (жишÑÑлбÑл Ó©Ñ€Ñөлдөгч компаниудынхаа
цалин хөлÑний түвшин Ñмар байгааг илрүүлж болно), г.м.
3. Өөрийнхөө товч анкет-г аль нÑгÑн байгууллагад
өгчихөөд ÑргÑж заавал хариу Ñ…ÑÐ»Ð½Ñ Ð³Ñж хүлÑÑдÑг. ГÑвч амьдрал дÑÑÑ€ маш цөөн
тохиолдолд ÐºÐ¾Ð¼Ð¿Ð°Ð½Ð¸Ð°Ñ Ñ…Ð°Ñ€Ð¸Ñƒ Ñвуулдаг байна. Хамгийн ÑелдÑг харьцаатай Ñ…Ò¯Ð¼Ò¯Ò¯Ñ Ð»
танаар үнÑÑ…ÑÑÑ€ бахархаж байгаа боловч Ó©Ó©Ñ€ хүн ажилд авÑнаа мÑдÑгдÑнÑ. Хамгийн
шилдÑг арга бол хүний нөөцийн албад руу утаÑдаж өөрийнхөө тухай байнга Ñануулах
Ñвдал юм. Ðмжилтанд хүрÑÑн хүмүүÑийн ойролцоогоор 60% ÑÐ½Ñ Ð°Ñ€Ð³Ñ‹Ð³ Ñ…ÑÑ€ÑглÑÑÑн
байна.
4. Зөвхөн өөрийн танил талыг
ашиглан ажил хайх. ÐÐ½Ñ Ð±Ð¾Ð» маш оÑолтой алхам юм. Таны танилууд Ñ…ÑзÑÑ Ñ‡ таны хүлÑÑж байÑан шиг
идÑвхитÑйгÑÑÑ€ таны төлөө гүйхгүй шүү дÑÑ. МÑдÑÑж Ñ…ÑÑ€Ñг заримдаа Ñ‚Ñд танд
туÑлалгүй Ñахав. ГÑвч зөвхөн танилдаа найдана гÑдÑг нь Ñ‚ÑнÑг Ñ…ÑÑ€Ñг юм.
5. Ярилцлагын дараа Ñ…ÑнтÑй ÑргÑж холбоо барихаа аÑууж
Ñонирходоггүй. ÐÐ½Ñ Ð±Ð¾Ð» маш том алдаа. Та Ð±Ð°Ð¹Ð³ÑƒÑƒÐ»Ð»Ð°Ð³Ð°Ð°Ñ ÑргÑж холбоо барих байлгүй гÑж
найдалгүйгÑÑÑ€ ирÑÑдүйн ажилд орох талаараа Ñмар хүнтÑй Ó©Ó©Ñ€Ó©Ó© холбоо барих
боломжтойгоо заавал аÑууж Ñудлаарай.
6. Ярилцлагын дараа та хүний нөөцийн менежертÑй холбоо
барьж чадахгүй байгаа бол шууд аль Ñ…ÑлтÑÑÑ‚ ажиллах Ñ…Ò¯ÑÑлтÑй байна Ñ‚ÑÑ€ Ñ…ÑлтÑийн
даргад нь утаÑдаж өөрийнхөө тухай Ñануулаарай.
7. Зөвхөн интернетÑÑÑ€ дамжуулан
ажил хайх.ИхÑнх компаниуд өөрийнхөө Ñайтанд ажлын байрны тухай мÑдÑÑлÑл тавьдаг ч гÑÑÑн
үүнд нÑг их найдаад Ñ…ÑÑ€Ñггүй. Ðмерикийн компаниудын 1/3 нь резюме (товчоо)-г
“хуримтлуулах†зорилгоор ÑÐ½Ñ Ð¼ÑдÑÑллийг Ñайтандаа байлгадаг. Ðлдааны улмааÑ
ажлын байрны талаархи ойролцоогоор 10% мÑдÑÑлÑл тавигддаг.
8. Ярилцлагын дараа та компанид талархалын захидал
илгÑÑдÑггүй. Ðмерикт ажил горилогч тухайн компаний төлөөлөгчтÑй уулзÑаны дараа заавал
ийм захидал ("thank you letter") Ñвуулдаг уламжлал байдаг. Ð¥ÑÑ€Ñв
компани ÑÐ½Ñ Ð·Ð°Ñ…Ð¸Ð´Ð»Ñ‹Ð³ хүлÑÑн аваагүй бол таныг бизнеÑийн Ñ‘Ñ Ð·Ò¯Ð¹Ð½ талаар Ñмар ч
ойлголтгүй хүн байна гÑж үнÑлдÑг.
9. Компани хамгийн түрүүнд Ñайн ажилтнуудыг хайж олоход
анхаардаг гÑж та төÑөөлдөг нь алдаа юм. ҮнÑн Ñ…ÑÑ€Ñг дÑÑÑ€ÑÑ Ð±Ð¾Ð» Ñмар ч
компаний гол зорилго нь ашиг олох, дараа нь үйлчлүүлÑгчдийн ÑÑ€Ñлт Ñ…ÑÑ€ÑгцÑÑг
хамгийн дÑÑд зÑргÑÑÑ€ хангах, гуравдугаарт пүүÑийн Ñздийн ашиг Ñонирхлыг хангах
Ñвдал г.м. байдаг.
10. Таны товч анкет өнгөрÑөн амьдралыг тань л
харуулдаг.Та ирÑÑдүйдÑÑ Ð°Ð½Ñ…Ð°Ð°Ñ€Ð»Ð°Ð° төвлөрүүл. ӨнгөрÑөн амьдрал тань ирÑÑдүйд юу хийж
бүтÑÑж чадахыг тань нотлог.
Танд энэхүү мэдээлэл таалагдаж байвал Like дараарай! |